Brokoli, brusnica i ovsene pahuljice, namirnice opasne po mentalno zdravlje

2 years ago by in Instantmudrostbaster

 

Uprkos uvreženom verovanju da su brokoli, brusnice, ovsene pahuljice i slične poslastice za repatu stoku, posebno zdrave u ljudskoj ishrani, te tvrdnji da jedenje istih pospešuje razna sranja po organizmu koje održavaju telo vitalnim i zdravim do duboko u starost, uporno se zanemaruje osnova svako zdravog organizma – Mentalno zdravlje.

Može li se za čoveka koji kaže kako uživa u jedenju brokolija reći da je „psihički ok“? Šta reći za čoveka koji tokom ručka pije sok od brusnice pored žive Koka Kole? Može li dete izrasti u zdravog čoveka ako doručkuje ovsene pahuljice umesto palačinki sa Linoladom i plazmom?
Ne može prijatelji. Ne može, ti ljudi su uvek gladni, oni imaju vagicu kojom mere obroke, svojim zdravljem se opsesivno bave kao maturant masturbacijom i histerično po internetu objašnjavaju kako je supa od kelerabe jednako ukusna kao Maksi gurmanska kod Lokija. Njihova životinjska priroda gladna za ementalerom, ćevapom, rolovanom džigericom, se izdeformisala i postala panično perverzna kao pubertetlija koji nije nikad video sise i pičku uživo pred bilo kakvom opipljivom golotinjom.
Nakon supice od brokolija oni će iči u šetnju, jer je i ona zdrava, i bar tri puta tokom te šetnje će proći pored lokalnog fastfuda da bi rekli „bože sačuvaj od ovoliko masnoće“ a zapravo jedino što žele jeste da im se jakna nahvata mirisa paufleka koji se topi i kaplje po svinjskim šniclama naslaganih u giros, da bi onda uveče kad legnu u krevet mogli pod jorganom da zagrle svoju nadimljenu jaknu i sisaju kragnu dok sanjaju kako jedu dvanesti giros za opkladu u pečeno prase.

Elem, često čujem primedbu kako preterujem u pljuvačini po brokoliju, a neretko se dogodi da dobronamerni komentatori koji su zalutali na brokoli stranputicu umeju pomirljivim tonom da dodaju – „probaj samo da malo na pari obariš brokoli i posoliš, da zadrži boju i  . . i onda šta? Onda će taj brokoli da postane rolovano pileće belo meso, ili ramstek koji je nedelju dana stajao u pacu sa lovorom, biberom i maslinovim uljem? – Neće, biće isti onaj odvratni brokoli koji se u nijansama razlikuje kada ga obariš, malo ili mnogo, kada ga lagano opariš, pohuješ, pržiš, baciš svinjama da jedu. Isti kurac, brokoli je brokoli. To nije hrana za ljude, njime se hrane krave da bi posle biftek od tih krava bio sočniji, a sir masniji. I to je to!

Ovsene pahuljice. Neko vreme sam bio u fazonu, aj kao, trebalo bi da vodim računa o tome šta jedem, kao doručkovaću pahuljice, one imaju neka vlakna i enzime i još sto nekih kuraca koji pospešuju varenje i sagorevanje loših masti i kao mnogo su dobre za dug život i slična istočnjačka sranja. Odem u bio dućan, uzmem one braon pahuljice sa belom tačkom i braon pahuljice bez bele tačke, kupim jogurt bez masti i ukusa i od ujutru krećem sa zdravim doručkom. Ustanem čuku vremena ranije, sipam ono sranje u činiju, prelijem jogurtom i ostavim da se napravi blato od toga. Istuširam se, nahranim Ganguliće i sednem konačno da obedujem svoj prvi doručak pun enzima, vlakana i još ko zna kakvog zdravog sranja. Gledam malo tužno u onu činiju i šta ću, zdravlje pre svega, krenem da jedem. Mislim ne mogu da kažem da je mnogo odvratno, nije mnogo, to jednostavno nema ukus, ali stvara neprijatan osećaj na nepcima, kao piljevina natopljena nekom belom tečnošću bez ukusa i mirisa. Pojedem jedno kilo tog sranja i ništa, kao da sam iza leđa bacio. Odnosno nije da nije ništa, nakon toga kreće neka potreba da se probavni trakt pročisti od tog mulja sa bar pola kile bureka i isto toliko jogurta koji je isto toliko masTan. Kažu da je čovečiji organizam savršena mašina, i sad ta mašina u mom slučaju zahteva da bude nagrađena zato što je stoički jela ovsene pahuljice.
Btw, šta je bre to ovas? Time se hrane konji koliko se sećam lekcije iz prirode i društva.

Mislim ako ćemo pošteno, verovatno postoji ta neka mafija, možda čak i ona gušterolika banda dvanestog reda gustoće iz neke galaksije blizu naše, koja preko mas medija presuje svest dokonih lelemuda da sve što jedu kopitari i papkari je ustvari do jaja zdravo da jede čovek, a ovo što jedu mesožderi je kurton. Filozofijom, kao ovca i zeka peka su zdravi, a tigar i krokodil nisu. Mislim, ne bih da potežem onaj najprimitivniji način odmeravanja kome je tu bolje, ali u fajtu jedan na jedan, zeka peka protiv krokodila nema mnogo šanse. A ovčica protiv tigra ima šanse samo u crtaću sa Panter Pantom. Prave nas konjima, kravama i ostalim pitomim domaćim životinjama koje nam služe za ishranu pravih ljudi. . . ili guštera dvanestog reda gustoće koji su došli sa Beltageza i  . .

Na kraju brusnica, neko je jednom napisao, ne znam tačno gde, da zapravo nema pojma kako su ljudi do sada uspevali da prežive bez fantastičnog lekovitog dejstva brusnice. I stvarno, ta naša sranja o tome kako je današnji čovek dugovečniji i zdraviji nego oni pre, poptuno zanemaruju činjenicu da je vitez u srednjem veku tokom borbe imao na sebi trijes’ kila gvožđa od oklopa, vitlao mačem od bar deset kila, seko ljude ko onaj gej na Kičen Tv luk, krv šikljala na sve strane, pucao ga adrenalin, lovio divlje prasiće, peko ih na vatri i kidao zubima i nije jeo brusnicu ni ovsene pahuljice. Vratimo se na jedan na jedan fajt i razumimo da kada bi takav nezdravo nahranjeni vitez sreo modernog čoveka koji je upravo u svojoj klimatizovanoj kancelarijici popio jogurtić sa 0% masti, pojeo integralnu štanglicu sa brusnicom i koji je upravo krenuo na ručak na kojem će kao pravi zeka peka jesti lagano opareni brokoli sa pet kapi dresinga od majoneza koji se pravi bez ulja, jaja i hloersterola ulovio bi ga i stavio na ražanj pored zečeve fazana i ostale divljači koja mu se usput našla na putu. Ili bi ga jednostavno kao i svaku drugu sluzavu poslasticu poput škampa ili puža isisao iz skupog odela i bacio ljušturu da isperu perači ulice.

 

Znate gospodine Tigre, prilično se nezdravo hranite, naši testovi su pokazali da ste intolerantni na antilopetinu, muflonetinu, bizonetinu, ptičetinu… trebalo bi u ishrani više da koristite brusnicu, ovsene pahuljice za doručak, brokoli, avokado, ulje od aloje samo da koristite . .

 

To vam je to, vodite računa o mentalnom zdravlju, ne dajte da vas zajebu i ubede kako brokoli pored toga što je zdraviji od bifteka može biti jako ukusan. Nije ni jedno ni drugo niti će ikad biti.

 

 

Lasno je tuđim penisom gloginje mlatiti

130 reagovanja na “Brokoli, brusnica i ovsene pahuljice, namirnice opasne po mentalno zdravlje”


Meri Zenzerovich Karaman
30/12/2012

ma druže moj. preseravanje….nitko ne može zaustavit umiranje….ja uživam u svemu šta volim i što se same smrti tiče, mogu i noćas, ali u snu…..jbtg ko da nikad umreti neće

Iskreno, jedem i brokoli i mesiste i smatram da je umerenost u konzumiranju i jednog i drugog sasvim ok. Problem je sto danas retko ko dize guzicu iz fotelje i ne trosi to mesiste i ugljene hidrate sto izjede u toku dana.

Jelena Jovanovic
30/12/2012

Amtize, ne treba se nićega ODRICATI! To je ono što nije dobro za mentalno zdravlje, a sva hrana koju si pobrojao je ok. Ja se veoma plašim ljudi koji veruju da krompiriće ne treba jesti, ili da su određene mesne prerađevine zapravo otrovne. Živimo u svetu gde je čak i običan šećer prokazan kao najgori otrov (!) a samo zato jer ljudi nemaju meru ili nemaju kulturu ishrane. Za mene ovo je fun fact -- u zemlji u kojoj imaš sve, da se posvetiš konzumaciji isključivo jedne vrste hrane je varvarizam, jednak onom koji propagira da se te stvari zapravo ne trebaju jesti. Treba jesti sve. Osim pahuljica, nji samo ako problem sa težinom / probavom :D Idem sada pravm kolače s puterom :))) SAMO NEK JE MASNO!

Tanja Vehovec
30/12/2012

Ma, probaj samo malo ga obariš, al dente, tek posoliš i… ček samo, baciš? :P

ipak, pazi na taj burek. možda ne moraš uvek da ga pojedeš, nekad je dovoljno da ga samo zalepiš na stomak ;-)

Ovakve tekstove ni u šali ne treba komentarisati. Ili jutros nešto nemam smisla za humor.

Ovakve tekstove ni u šali ne treba komentarisati. Ili jutros nešto nemam smisla za humor.

Tanja Vehovec
30/12/2012

ja to razumem skroz opušteno. amitz kad nešto ne voli, obrušava se svom svojom težinom na to ;-)
nemoj da se sekiraš, ne smeš :*

Pa tebi su čo''če mesna sranja kontaminirala mozak pa lupetaš gluposti! Pogledaj samo ko je najjači Švaba i šta ručka :) http://www.thediscerningbrute.com/2011/08/11/germanys-strongest-man-is-a-vegetarian/
A pazi ove olimpijce Carl Lewis i ostale, ovčice mlohave http://www.ecorazzi.com/2012/07/27/top-10-historic-vegetarian-and-vegan-olympians/
To što si probao jedan nazovi zdrav doručak i odustao, pa se vratio na rolovane leševe, (samlevene zglobove njuške, muda i čmarove) pa sad pljuješ po ideji zdrave ishrane, pa to je jadno brate. Samo stani pred ogledalo, ustrči malo uz stepenice, popni se na neko brdašce, o tigre. Uputi se malo u materiju pa onda koristi talenat za pisanje.
Ok, a sad oprosti na ovom drskom fidbeku. Nije ništa lično nego eto ajd i ja malo da se pravim pisac. Kapiram da si se fokusirao na one najjadnije zdravoholičare i oduvao ih i zakucao poene. Međutim time si naveo čitaoce da jednostavno zaključe da se treba latiti tih zdravih sranja i pasti nazad u zagrljaj onom životinjskom u nama. Ok ajde onda tigrovi novobeogradski ulovite nešto sopstvenim kandžama, prekoljite svojim zubima, oderite, sažvaćite, pa ću da vas poštujem kao iskrene zverke. A ova sranja da kupiš pljesku koja je napravljena od samlevenih svinjskih leševa, koju je neki baja mleo, pekao, a pretjodno klao, seko vadio joj izmet iz creva (trebaće mu za kobaje)… a tigar samo naskače na to… ma daj brate.
Amiče, pametan si čovek, imaš i srca i muda. Evo ovde samo pročitaj šta su ovi ljudi mislili i smislili. Nije baš tako crno belo kao što si predstavio. (Te zviznem tim brokolijem u tu ….)
http://www.prijatelji-zivotinja.hr/index.hr.php?id=283

Danijela Stojkovac
30/12/2012

Pravi problem i jeste u tome sto moderan covek sedi u klimatizovanoj kancelariji i najveci fizicki napor mu je kuckanje po tastaturi za razliku od srednjevekovnog viteza koji se pod oklopom borio i lovio divljac :)

Dragana Petkovic
30/12/2012

Pogledas kako izgledaju i od cega boluju ovi sto jedu brokoli i pahuljice i ovi sto jedu bureke i mast i sve ti bude jasno. Argumenti su ti potpuno besmisleni.

Djuricic Slobodan
30/12/2012

slazem se

Tomislav Kokolich
30/12/2012

Ha ha ha ha.. … ako zelite biti mentalno zdravi glodji te strvine… sve si reko i pokazo primjerom kako putem prehrane postat idiot.

Mayapur Gradiček
30/12/2012

opasne su… da ozdravite!

Saša Jovanović
30/12/2012

Prvo burek ako želiš uživati treba jesti samo u Nišu. Ostalo su neuspešne kopije.
Drugo sve te đakonije od mesa severno od Niša i istočno od drine ne umeju da naprave kako treba.
E sad, nekome je recimo ona poslastica "škembići" skroz fuj. Meni smrdi na govna i to ne jedem.
A brokoli su mi baš slatki i nisu fuj.
Jedem ono šta organizmu prija i šta traži i kao klinac mi 10 pljeskavica nije bio nikakav problem da smažem ali sada jedna mi uništi dan, brekćem ko traktor ceo dan. Jednostavno organizam se menja.
Kada sam pre 3 godine iskidao mišić, dok sam se oporavljao prijateljica mi je donosila sendviće, pileće grudi, ćevape, pljeskavice…uspeo sam sa 83 kg das se popnem za mesec dana na 105kg. Onda sam promenio ishranu i navalio na pečurke, soju, ribu, povrće, voće i NI DANA nisam bio gladan a težinu vratio na svojih 83kg.
Najbitnije, otkako sam prženu hranu izbacio iz ishrane ja više nemam ni upalu sinusa koju sam imao svake jeseni niti ozbiljniju kijavicu kamoli nešto drugo. Povremeno smažem koju pljesku, pečenje, kad osetim da mi se jede ali uvek posle toga se osećam kao da imam 100kg i uopšte se ne osećam lepo. OK, jeste ukusno i mirišljavo ali šta vredi kad posle toga par dana osećam težinu u stomaku i ne mogu normalno ni da funkcionišem.
Jedan moj prijatelj trći ultra maraton. On je fanataik nije ni vegetarijanac, on je vegan.
Tako da, čovek treba da jede šta mu prija, a o ukusima ne vredi raspravljati.

Saša Jovanović
30/12/2012

Setih se još nečeg: Pomenuo si srednjevekovnog viteza kao primer. Današnji ljudi nisu srednjevekovni vitezovi. Ne kreću se, nemaju gde tu silnu energiju koju unesu hranom da potroše. Znam mnogo tih koji jedu meso a koji su debeli ko svinje i takođe ne bi mogli da mu izađu na megdan.
A znaš li da su gladijatori i rimski legionari bili vegetarijanci?
Zar zaista misliš da će neki vojskovođa organizovati pokolj prasića i pilića za svojih 10.000 vojnika svakog dana? Ma hajde. Tutne im kašu od ovsa ili ječma i nek jedu, kad dobiju nešto kao pasulj srećni su.

Našao sam sada i ovaj citat:
"Analiza kostiju gladijatora pokazala je da one sadrže dvostruko više stroncijuma od kostiju njihovih savremenika, a stroncijum je u znatno većoj meri prisutan u biljnoj nego u životinjskoj hrani. Ovo potvrđuje i zapis rimskog istoričara Plinija, koji ih naziva "hordearii", što znači -- oni koji se hrane ječmom.
Interesantno je znati da se i ishrana rimskih legionara sastojala pretežno od ugljenih hidrata, prema podacima koje imamo čak 78% njihovog sledovanja hrane sastojalo se od ječma i pšenice."

Saša Jovanović
30/12/2012

da, današnji moderan čovek nema gde da potroši tu silnu hranu…

Sasha Gracanin
30/12/2012

Za razliku od tebe, koji smaras druge svojim izborom prehrane, on ne zeli tebe da "preobrati", vec ti prica da za njegovo mentalno zdravlje mora da jede tu vrstu hrane. To sto u podtekstu pise da onaj ko jede meso je mesozder i time predator, a onaj kojede biljcice je biljojed i time predodredjen da bude zrtva, to vam je direktno od Darvina.

Ljubinka-Boba Nedić
30/12/2012

Saša Jovanović Ima. Sedne u kola pa se odveze u teretanu.

Drosophila Melanogaster
30/12/2012

Meni je samo čudno što ja jedini u porodici i u okolini mogu da se najedem ako pojedem 2kg mešanog voća, banana, mandarina, krušaka itd, i posle mi se ceo dan ništa ne jede.

Du Da
30/12/2012

Pa nismo se popeli, bre, na vr' lanca ishrane da bismo pasli brokoli.

Marko Jaksic
30/12/2012

Sta ce demonima zdravlje? nek budu bolesni, manje mogu pravioti problema u svetu.

ah…penjanjem na vrh lanca ishrane postigi smo cilj i svrhu naše vrste…now it's time to sit back and relax, chewing on a pork chop

Du Da
30/12/2012

Daleko od toga -- sada možemo da se bavimo očuvanjem planete -- brokoli, kao i sve zelene biljke, uzima škodljivi CO² iz vazduha i ispušta potreban nam kiseonik; životinje, s'druge strane, troše naš kiseonik i ispuštaju ugljen dioksid, koji stvara efekat staklene bašče; ako pojedemo dovoljno teladi, a ostavimo brokulu da radi svoj Bogom dani pos'o, spašćemo planetu :]

Sylph Gourmand
30/12/2012

Uglavnom si savršeno u pravu, posebno oko preporuka da se jede ono "blato" koje si pomenuo za doručak. Da, kompletna budalaština.

Zamisli ženu koja prosečno treba da unosi oko 2000 kalorija na dan i koja počinje dan sa tim "blatom" od bednih 200 kalorija čistih šećera baz masti. Ovo je druga reč za GLAD. A onda dan nastavi sa brokolijem kuvanim na pari i nemasnim mesom. Nesrećnica još nije ni na 400 kalorija, a prošlo joj je pola dana. Da, ona sanja HRANU. Bilo kakvu hranu i verovatno neku brzu energiju. I to si 100% u pravu.

Zašto?
Zato što su između 50-tih i 80-tih proglaslili prirodne masti koje smo oduvek jeli za zlo i uvalili nam ono nemasno đubre, izgladnjivanje i rafinisana biljna ulja.

Brokoli se jede sa puno maslinovog ulja ili sa rastopljenim puterom ili sa sosom od pavlake i gorgonzole. To je jedini način da se (1) uopšte iskoriste vitamini rastopivi u mastima u povrću (A, D, K, E) i da se (2) od obroka od šugavih 200 kalorija napravi pristojan obrok od oko 400. Ili to ili da se doda leba :)

Onaj deo da je alternativa hrani za ptice i izgladnjivanju, zaletanje u prvi Fast Food -- e tu već juriš iz krajnosti u krajnost. Kladim se da bih uspela da te ubedim da supa od celera sa puno susamovog ulja, uz onaj (da, pravilno marinirani) ramstek i ZAČINJEN brokoli može da bude obrok i to izuzetno dobar, ali za tebe mora da ima bar 500-600 kalorija, čak i da poželiš da smršaš. A ne onih jadnih 200 kalorija, koje ni meni nisu polovina obroka.

Nije stvar u tome da će pljeskavica iz Fast Fooda ubiti nekoga iste sekunde. Neće. Stvar je u tome da to nije meso, nego soja i brašno. Ja pljeskavice pravim sama sebi nakon što na moje oči samelje teleći but, jer mi je ispod časti da jedem soju i brašno i pravim se da jedem meso. Nisam džabe učila godinama da kuvam da bi jela presoljene otpatke. I jedini problem sa majonezom je što se pravi sa šugavim rafinisanim suncokretovim uljem, a ne što je to masno i ima jaja. Zato se i skuva holandeze od žumanaca, maslinovog ulja i crvenog grejpfruta i prelije preko karfiola uz te pljeskavice :)

Kako da ti kažem, Amitz, jedini zez u ovoj priči je to što te je neko ubeđivao da je zdrava hrana #onokad se gladuje na nemasnoj hrani za ptice i jede doručak koji ne bi bio dovoljan ni 10-togodišnjem detetu, a zanemari se to šta su jele naše pradede i prababe. Nisu zobali ovsene sa nemasnim mlekom, ali nisu jeli ni sojino-brašnjive pljeske, ni pili Coca Colu.

P.S. Kupovni burek -- ne. Ali planiram da naučim da razvučem kore za domaću savijaču sa mašću, onako kako je moja baba to spremala. Ne mogu ova dva da se trpaju u isti koš nikada.

Tomislav Kokolich
30/12/2012

yeap! …od Darvina..

Du Da
30/12/2012

'štovani Madhva, verujem da ni ti ne trošiš svoje bezukusne biljke pasući ih četvoronoške sa mesta nastanka…tako da sva ova tvoja teorija ne drži vodu; a to što se međ' hiljadama vrhunskih sportista potkralo desetak biljojeda upravo govori u prilog ovoj Amitzovoj :]

Milan Dinic
30/12/2012

Ishrana dosta zavisi od ritma zivota i posla kojim se covek bavi. Ako covek ima posao koji zahteva veliku fizicku aktivnost, mesiste je skroz ok (sto vazi i za tigra), ali ako covek ima posao gde je najveci napor odlazak po vodu na vodomatu (mi koji sedimo za racunarom i kuckamo ceo dan), onda takva ishrana nema smisla. Jednostavno je, svaka aktivnost trosi odredjen broj kalorija, i matematikom za osnovnu skolu dodjes do toga koliko hrane treba uneti i kakve hrane. Probaj da ubacis svoje podatke npr ovde http://goo.gl/o2EgD i vidi sta si dobio, ako uspes da uguras tu i mesiste, onda svaka cast.

Ako te fizicko zdravlje i izgled ne interesuje onda sve ovo pada u vodu i mozes jesti sta i koliko hoces.

Sylph Gourmand
30/12/2012

Ako doneseš od kuće iz Vojvodine domaće kobaje, pršutu ili slaninu -- zovi :) Kupovne već jesu otrovne, samo su sporodelujuće.

Sylph Gourmand
30/12/2012

Prvo, ako se pažljivije pogleda spisak vegetarijanskih bodi-bildera primtiće se da niko od njih u takmičarskoj fazi nije bio i vegan. Ili su bili retki i uzimali proteine soje i graška kao dohranu. Drugo, sam veganizam uključuje i mnogo trčanja kao životni stil, jer je veći unos kalorija način da se iz biljaka osigura dovoljno proteina, a višak unetih kalorija se potroši. Veganizam nije za ljude koji vole da sede i ne bave se sportom.

I na kraju, čovek je SVAŠTOJED, savršeno sposoban da preživi na raznovrsnim "dijetama".
Ja volim životinje i rado ih jedem.
A ti bi mogao da ne vređaš 92-96% populacije, obzirom da u pojedinim nacijama ima samo od 4 do 8% vegetarijanaca. Nije prehrambeni ideal, nego lični izbor -- koji ne bi trebalo da uključuje ovakvu komunikaciju.

Svetlana Zec
30/12/2012

a ja nisam gadljiva na 'ranu -- ni na brokoli, ni na mesinu i slazem se da te zdrave pahuljice u sebi imaju neku cudotvornu formulu za zdravo izazivanje gladi! Tu kao hranu zrnasto-pahuljicastog oblika mora da je smislila neka burek mafija kojoj je cilj povecanje potrosnje bureka po glavi stanovnika planete :D

Du Da
30/12/2012

ali….kakvi ste vi likovi -- "idioti", "demoni" -- da nisu to možda malo preoštre kvalifikacije na osnovu drugačije dijete ? :D

Djordje Konstantinovic
30/12/2012

brate jbote sta je bre ovo O.O ako bi ikada imao licnog batlera to bi bio on

rel="nofollow">

Nebojsa Stojkovic
30/12/2012

Ili recimo, otrči do nje.

Igi Iggy
30/12/2012

Droso, kako da ti se jede kad ceo dan variš dve kile biljnih vlakana… Pa šta misliš zašto se preživari upravo tako nazivaju :)

Nebojsa Stojkovic
30/12/2012

Oooo Amiče sine, koliko samo neznanja si u jednom tekstu izneo, prosto te ne prepoznajem :) Da li ti zaista misliš da su ljudi nekada jeli meso bele svinje, najprljavije meso u životinjskom svetu, da su jeli pljeske koda Lokija ili pili koka-kolu ? Unosili po 200 grama belog šećera dnevno ? Misliš li da nisu jeli ovas ? Brokoli ? Misliš da su jeli burek za doručak ? Vidi, lepše je i da te nose crnci na baldahinu po ceo dan ali je zdravije šetati ili trčati. Razvijenost svesti čoveka se meri po onome čega je sposoban da se odrekne a ne čemu će da podlegne. Kada pišeš o ovakvim stvarima obavezno vodi računa da razmišljaš mozgom a ne čulima i zadovoljstvima jer ovakvim tekstom si samo upao u zamku neznanja. Kao što ne podržavam ishranu samo bilkama tako ne podržavam ni prehranjivanje nezdravim stvarima kao što je svinjsko meso, mnogo veštačkog šećera i belog testa. Moraš prvo da upoznaš problematiku da bi o njoj pisao sa nekim ubeđenjem a ne ovako. Ovo nije čak ni površan tekst nego tekst koji si pisao na gladan stomak a to je jako kontraproduktivno :) Pozdrav tebi ;)

Aleksandar Udilovic
30/12/2012

Mmm! Brokoli sa pragnjetinom uvaljanim u ovsene pahuljice namočene močom od brusnica! Njam njam! ;)))

Du Da
30/12/2012

…a ja se nešto prisećam da sam se na Amitzov blog navuk'o prvenstveno zbog prvoklasne satire. Zar zaista misliš da tol'ki čovek ne stavlja priloge prepune vlakana i vitamina u žitaricama prebogatu lepinju svoje maksi gurmanske ? :]

Marko Jaksic
30/12/2012

skromni Yakshasa demon na tvojoj usluzi ;) :P

Milan Dinic
30/12/2012

Ishrana treba mnogo da zavisi od toga kako provedes dan. Ako imas fizicki napor veci deo dana, to moze da opravda mesiste, kao i ovom tigru, jos nisam video tigra koji sedi za kompom ceo dan :) a ni debelog konja koji jede ovas, osim u pesmi: cet'r konja debela od Zvonka Bogdana (a ova cetiri konja su garant jela burek :D). Ali ako sedis ceo dan i najzahtevnija aktivnost u toku dana ti je odlazak po vodu na vodomatu, onda takva ishrana nema smisla. Matematikom za osnovnu skolu (http://www.muscleandstrength.com/tools/bmr-and-daily-calorie-calculator.html) mozes doci do BMR i broja kalorija koje su potrbne na dan da bi zdravo ziveo. Jednacina se malo komplikuje ako uzmemo u obzir da treba izbegavati prazne kalorije, cetiri bele smrti itd. Lako je predati se koka-koli, bureku, pici i reci ne zdravoj hrani, ali nije uvek dobro ici laksim putem i pustiti 'da te voda nosi'.

We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard. -- JFK

Ivan Spasić
30/12/2012

искуство… просто зрачи из твог одговора! Може рецепт за овај домаћи мајонез?
Иначе зобена каша и овсене пахуљице су храна, али када се у њих насецка мало сувог меса па се дода кашика кајмака и мало поврћа, па то све у чинију на сред стола и сви кашикама из исте…. а може и обичан качамак уместо каше…

Ivan Spasić
30/12/2012

Саша, налупо си скроз ово за Римљане… терали су стада на војне походе, али су увек на маршевима живели од житарица. онако као би данас јео кикирики и бадеме, тако су римски легионари добијали врећицу са пшеницом или неком мешавином житарица и по цео дан би жвакали сирову и стомак би им био сит а били би у стању да пређу велике даљине на маршевима што не би било могуће на пун стомак меса или масне чорбе. али када би се улогорили на неколико дана ловили би и јели месо и поврће. то што су имали свој уверзију блицкрига која се базирала на 40км маршевима и што су у маршу проводили највећи део живота не значи да су вегетаријанци.
иначе зна се да су народи са севера пред битке јели овсену кашу јер онда могу цео да н да веслају и да ратују а да немају проблема са стомаком.

За гладијаторе не знам, али верујем да су имали исхрану која је била примерена за ранг и географску локацију. на пример сумо рвачи једу и до 20.000 калорија дневно и највећим делом биљног порекла и имају 10 година краћи животни век од обичног јапанца. тако да није све у избору измећу меса и биљака него у балансу та два и у томе што је људско тело грађено кроз лов и рад, па тешко подноси савремену седећу културу.

Nebojsa Stojkovic
30/12/2012

Ne mislim :)

Jelena Jovanovic
30/12/2012

da, da, kod nas je sve domaće, i ne postoje "mesare", več autohtone KASAPNICE. Volim tu reč <3

Милэна Нэприлагођэна Щовић
30/12/2012

ма колико појео месишта, никад нећеш бити тигар…уосталом и нилски коњ је биљојед…

Предугачко да бих прочитао, али дао сам лајк.

Иван Младеновић
30/12/2012

Pitali novinari Usein Bolta šta jede, da li koristi dijetu itd. Rekao im je da nema dijetu i da krlja meso samo tako! Sportistima, modernim gladijatorima je potrebno meso, a ne neka trava, korenje ili zrnevlje. Te budalaštine jede moj papagaj i nekako ne smatram da išta imamo zajedničko pa da imamo isti jelovnik! Vegetarijanstvo smatram bolešću, jer se takvom ishranom uskraćuje esencijalnih aminokiselina koje se isključivo mogu naći u mesu. I još jedna stvar, medicinska je činjenica da zbog anatomije i fiziologije našeg organizma, gvožđe se unosi preko crvenog mesa a ne preko španaća, brokolija i ostalih gluposti. Zbog toga su vegani anemični!
Treba naći sklad u ishrani, uživati u namernicama biljnog i životinjskog porekla. A kao u svemu, krajnosti nisu dobre!

Saša Jovanović
30/12/2012

Ljubink, da baš to: sedne u kola i ode u teretanu :) Taman posla da potrči

Miloje Sekulic
30/12/2012

Ma ko je to tebe nama dirao? Evo jedan slicica da vratis dobro raspolozenje
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151190933955848&set=a.10150674441685848.381584.592920847&type=1&theater
Obrati paznju na manikirane zenske noktice koji napadaju kolenicu.

Btw juce je pao prvi podvarak ove godine. "Astal saren" u Novom Sadu "Podvarak od domaceg ribanca na mesnatoj slaninici. Dimljena domaca ljutkasta kobasica sa rostilja ide preko" je otprilike opis iz jelovnika

Igor Djukic
30/12/2012

U ime mesa, masnoce i domace hrane. Amin

Nenad Nevic
30/12/2012

Ovaj . . . uz malu ispravku, kad mso vec kod poredjenja. Ti olimpijci ionako ne zive na hrani vec na steroidima i preradjenim cistim proteinima u vidu napitaka. Tako da ni kod njih nista od vegetarijanstva :)

Nenad Nevic
30/12/2012

Drozofilo, ja bih na tvom mestu otisao kod gastroenterologa na vreme. Pod starost i sa raspadnutim truli stomakom bice kasno . . .

Sanja Stepanovic
30/12/2012

Jbg, ne mogu da se slozim. Ja sam jedna od onih koji vole SVE ali bukvalno SVE da jedu i volim da spremam istu tu hranu. I volim i corbu od brokolija i ovsenu kashu i brusnicu cak :) Veruj mi, svaka hrana moze da bude preukusna kada neko ume da je lepo spremi. Volim da krkam ali ne bih zelela da za 10-15 godina izgledam kao slon i da mrzim zato sebe i ceo svet i posle da me strefi srcka u 30 i nekoj :P

Darko Šćepanović
30/12/2012

Znači em se desi čudo da Kampa napiše novi tekst em tako zabode neku temu, kolega Milan Zavišić evo tekst za tebe, pa i za tebe Другарица Борка

Milan Zavišić
30/12/2012

Pročitao već jutros…

Darko Šćepanović
30/12/2012

jbg malo kasnim, sad saznah da se desi čudo i pojavi se novi tekst.

Milan Zavišić
30/12/2012

Tekst je šo bi rekli sve 5, samo ima malo bespotrebni i suvišni vulgarizmi…

Darko Šćepanović
30/12/2012

znaš kako, taj stil privlači pažnu, tako to ide.

Milan Zavišić
30/12/2012

Ne, mislim baš na vulgarizme koji umanjuju vrednost samoga teksta…može prstom da se ubode oko i bez upotrebe genitalija…

Darko Šćepanović
30/12/2012

slažem se, imaš poentu ali ne za masovnost ovde, genitalije, polugole pevaljke, stil, sva ta sociologija privlači većinsku populaciju, onda možda i skapiraju poentu, na žalost, ono o čemu pričaš jeste nešto s čim se lično slažem ali bar po meni poenta ovog bloga nija oaza za određene nego normalnost na nivou primanja, interesovanja ishvatanja i samim tim se nešto provuče.

Milan Zavišić
30/12/2012

Onda ispada da i Amitz misli da se ne može napraviti publicitet bez Stanije?

Darko Šćepanović
30/12/2012

znaš kako, prvi sam ga pljuvao zbog toga dugo ali evo sad skapirah, aj publicitet nego da dopre masovnije, ne može, nivo svesti ovde………phuh, odoh na pivo, mrzim svesnost gde smo. smajli sa cvikerima.

Другарица Борка
30/12/2012

Ја се апсолутно слажем са свим наведеним.

Другарица Борка
30/12/2012

Може слободно и више вулгаризма.

Uh-oh, ovaj članak je tako bleda kopija Maddox-a.

Red Sonja
02/01/2013

Daleko si ti od tigra, patko!

Red Sonja
02/01/2013

Patrik Baboumian <3 :)

Red Sonja
02/01/2013

Sylph Gourmand, Da je čovek svaštojed nebi od mesa dobijao tumor i srčane bolesti! Daleko od toga da savršeno preživljava na "raznovrsnim dijetama". I mogao bi, kao što je Miloš naveo, sopstvenim zubima i noktima da zakolje. Konzumiranje životinja je bila puka nužda u prošlim vremenima (lovilo se samo kada nema hrane, uglavnom zimi) koja je vremenom prerasla u lošu naviku i iživljavanje. Bilderi koji sebe nazivaju svaštojedima uzimaju mnogo više izolata proteina od bildera vegana a ne mogu bez suplemenata u vidu zaštita za jetru. Šta više, mnogi bilderi koji su presni vegani ne koriste nikakve dodatke ishrani a imaju neverovatno dobre rezultate i ne ispuštaju dušu na wc šolji 45 minuta kao ovi "svaštojedi".

E, vala, jesi opterecen.. Tvoja priroda je panicno perverzna, pohlepna i alava, kad je rec o hrani, a ko ne jede meso, zna vrednost toga.. Ti, posto ne znas, mozes samo da pretpostavljas i da za svoju alavost trazis opravdanje..
Ne sudi o drugima i njihovim potrebama, ispadas glup i nisi u pravu.
PS, MESO SMRDI NA G..NA, samo ti to ne osecas, jer si addicted.

Zvezdana Radovanovic
06/01/2013

Ne vredi, Maki, ovaj covek ce te rasplakati bozanskim tekstovima kad pise o ljubavi prema psima, a zapanjiti kolicinom primitivizma i neznanja, kad pise o ishrani. Vec sam to apsolvirala jos davno, kad sam uletela u energetski iscprljujucu, a potpuno uzaludnu 'diskusiju' oko ishrane. Shvatih tad da je jednostavno specista, i to je to. I sama znas da nema svrhe polemisati sa takvima, jer ne zele da cuju drugacije. O.o

Zvezdana Radovanovic
06/01/2013

Ne vredi, ostavih ti komentar tamo.o.o

Zato sam ja napravila kompromis sama sa sobom, ne peglam se sa onima kojima ne vredi kazati, ali kazem sta imam, cisto da ne bude da nisam. Ne ulazim emotivno u raspravu, ali kad neko lupeta, moram da kazem, cisto zbog ljudi koji nemaju stav i malo znaju o tome, a citaju ove nonsense..

Ti malo nemas pojma o cemu pricas, sto vise leseva budemo jeli, to ce vise zivotinja proizvoditi, cisto zbog zarade.. Ta zivotinja ce pojesti brdo biljne hrane, vise desetina puta nego sto bi ista ta biljna hrana nama valjala, popiti silu vode, i opet gore po nas i po planetu.

Ivana Soldic
08/01/2013

Ti si mentalno taman tu neko pecinsko doba pa najkasnije doba vitezova koji su obezglavljivali jedni druge i to im je bio ceo smisao dana i zivota. Probaj nesto novo, procitaj bar studije o ishrani nepristrasnih ljudi ako si vec lenj da na sebi probas i prestani da buncas i lupetas. Nismo se svi juce rodili. Neki su i procitali i probali. Posto nijedan logican argument nemas onda necu ni ja da ih dajem. A, to da se poredis sa tigrom :) pa, malo je reci smesno hahahhaha Tigar koji lovi pljeskavice iza coska :) I btw, slonovi, nosorozi, gorile… su biljojedi… cudo jedno, a? :D

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

je l vegetarijanstvo pod obavezno izaziva agresiju, ili sam samo ja srećnik da nalećem samo na takve? :D

Ivana Soldic
08/01/2013

Ne, ali glupost izaziva :) khm

Andrea Jojic Ⓥ
08/01/2013

i mi smo veganke…

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic glupost je relativna stvar, recimo za mene su ortodoksni glupaci ljudi koji sve prihvataju zdravo za gotovo, oni koje obuzima bes dok čitaju nešto što im nije po volji da im sve vreme promiče sarkastičan ton, za šta će naravno optužiti autora da je promašio . . sve u svemu, muka mi je od vegetarijanaca, iskustvo sa interneta kaže da su to mahom agresivni neartikulisani ljudi koji tripuju neku veću važnost i znanje, zato što ne jedu "leševe" . . zastrašujuće
:)

Red Sonja
08/01/2013

Ovakvo proseravanje mora izazvati negodovanje.

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Red Sonja opa, evo je veganska ekipa u tri ujutru, opet ste gladni? Pa oće to kad se jede zrnevlje umesto lešina

Ivana Soldic
08/01/2013

glupost je pisati o necemu sto ne razumes i to bas takvim agresivnim tonom, koji si prepoznao u mom. Vegana i vegetarijanaca ima raznih, kao i svastojeda. Ali pisati da nam fali meso i da ga sanjamo je, pa kazi sam :D tupavo. Je l' da? Teme empatije prema zivotinjama nismo se ni dotakli, a tesko i da cemo. I ja srecem agresivne svastojede koji se vecito drze neke "tradicije", kao sto rece jedan pametan cika: Ako je tradicija necega opravdanje, onda je tradicionalno i ubijanje ljudi jer se od davnina tako radi. Argumenti su losi, ton agresivan. Prosto zahteva reakciju. Obicno ovakve tekstove ne pratim.

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic pa eto to ja pitam, kažeš ne pratiš, ali meni se uvek zalomi neko da me isprati, izgleda da sam kurate sreće, e sad nisam samo napisao da sanjate, nego da namerno prolazite pored fast fuda da bi vam se kaput nahvatao dima i masnoće da možete uveče, kad vas niko ne gleda da ispod jorgana sisate masnu kragnu . . činjenica je da svaki dan na njuz fidu, od tih empatičnih prema životinjama gledam da se poslužim rečnikom vaše koleginice Red Sonje veganska proseravanja sa prosutim crevima, leševima i sličnim sranjima po pitanju ishrane. Empatija koju ste vi umislili je još veće otuđivanje čoveka od prirode, jer bi u tom slučaju značilo da je i krava empatična . . lupetate gluposti, služite se istraživanjima koja su tačna kao i Monsantova i maltretirate ljude koji nisu saglasni sa vašim načinom ishrane . . ovakvi tekstovi služe da vam pokažu da sve može da se banalizuje i izvrne ruglu, kao što vi to radite.

Red Sonja
08/01/2013

A ti spavaš i kucaš, Amitz?

Red Sonja
08/01/2013

Tačno, Ivana :) To je rekao Isak Baševis Singer.

Lena Vegana
08/01/2013

A gle ovog Amitza što ga lupa savest iza ušiju xD
Hoće to hoće, kad se ždere zaklano svesno biće umesto zrnevlja, i onda ne mož' da prodješ pored veganskog profila a da te ne zaboli što te jednostavno niko ne želi ostaviti na miru da kolješ i pevaš. Pa ne može brate, tak'a ti je karma, deal with it :*

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Lena Vegana pazi, pseudonim ti je Lena VEGANA je l vi nikako ne kapirate da ste kao sekta? Imate svoj neki svet u kojem je čovek koji kolje da bi jeo zao, a lav, tigar, mačka, pas i ostali oni nisu.
Jedno je klanje iz zabave i bez potrebe, a drugo je klanje radi hrane. Izgubili ste se, vrlo ste agresivni i potpuno u disharmoniiji sa prirodom, lancom ishrane i svim ostalim stvarima koje planetu drže u ravnoteži. Svako ima neku svoju ulogu i biljojedi i mesožderi, lešinari, bakterije, govna . . jedino se vi pravite pametni.
Mislim kapiram ja da je teško dopreti do vaše svesti, ali kad biste se napregli malo i bar na pola minuta razmišljali "van kutije" možda bi vam bilo lakše.

Ivana Soldic
08/01/2013

Tako je Lena. Krava je itekako empaticna, narocito prema svom teletu koje joj se oduzme da bi ti pio mlekce, jeo siric i mladu teletinu. Pogledaj snimke kako krava reaguje na uzimanje sopstvenog deteta. Ako je onda tek ljudska empatija umisljena mogu reci da je nisi ni osetio jer si emotivno neinteligentan. Monsanto nam je izgleda jedini zajednciski neprijatelj. I ne mlatretiramo nikova, mi mu dodjemo kao branitelji vas koji maltretiraju ziva , svesna bica. Zarad cega? Ukusa. Mozda si i tiukusan. Mozda da i tebe smestimo u pljeskavice? Imam ja drugara vegana krupnih koji bi lako sredili tigra kao sto si ti. ;)

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic tvoj poslednji komentar zapravo pokazuje svest zbog koje bih tebe i slične slao na posmatranje, "drugari krupni vegani koji bi mene stavili u pljeskavice". To je razlika između mene mesoždera i tebe vegana, vi biste ubijali da dokažete da ste u pravu, a mi da bismo jeli.
Učinilo mi se da na jednoj slici imaš cipelice od kože . .

Lena Vegana
08/01/2013

Ček Amitz, da uzmem kokice pa da počnem :*

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Lena Vegana možeš i knjigu da napišeš, punu citata i istraživanja koje vode na vodenicu na kojoj melješ svoj um, ali umesto toga, uzmi pročitaj nešto o sektama, o psihologiji sekte, skloni to Vegana iz pseudonima i počni da gledaš prirodu očima prirode, a ne očima boga . .

Lena Vegana
08/01/2013

Amitz kad si zadnji put jebao nešto ? idi makar izdrkaj majku mu, biće ti bolje <3 Ček, kokice nisu gotove. Pu, si nestrpljiv neki…

Ivana Soldic
08/01/2013

hihihi pa ti isprati i moj profil covece. eko koze, dragi. a to sto si se uplasio vec i slao bi na posmatranje, pa izvini poredjenja radi i nekog lanca ishrane koji sam pominjes jaci ubijaju slabije. pa reko da vidimo kako bi se ti osetio.Dokaz da smo zivi i zdravi bez ubijanja svesnih bica kaze da smo evolutivno otisli iznad "viteskog doba" i nema vise potrebe za meso radi prehrane, zdravlja i sl. Da su zivotinje svesna bica procitaj poslednje studije naucnicke. zamisli nisu ih pisali ni vegani ni vegatarijanci. Treba li da jedemo onda i retardirne ljude i bebe, jer nisu svesni kao odrasli covek? A ono za sektu je tek sjajno. Sekta su bili i hriscani. :) point?

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic hrišćani spališe Đordana Bruna zato što je tvrdio da se Devica Marija ipak jebala i da se Zemlja okreće oko Sunca, a ne obrnuto. Point?
A da ne govorim o tome da veruju u to da se Isus na svetlosnom stubu uspeo na nebo tri dana nakon što je umro.
Živi u skladu sa prirodom, niko ne može biti iznad nje, ne prekrajaj je nego se uklopi u njena pravila i doprinesi ravnoteži.
Da su životinje svesna bića znam bolje nego ti, ne treba mi naučna studija za to, spasao sam i čuvam deset pasa, da si čitala moje blogove znala bi to.

Ivana Soldic
08/01/2013

ali kravica je drugacija? nije tako lepa? sta je problem sa kravicom? ako spasavas i pse, spasi i nju bede. Iz tvog odgovora o sektama mogu da zakljucim da si ateista. Sto je po meni potpuno u redu. Ne znam sto ih pominjes, sem da kazes da nisi vernik i da je religija sranje. Ali uhvati se onda globala pa kazes sve kao i sada sto si lepo izneo. Pitanje, ako su zivotinje svesna bica, kako mozes da zivis sa tim i opravdavas njihovo ubistvo zbog svoje oholosti da je meso ukusno. A, na to se grozis sto sam ja napravila komparaciju da si mozda i ti ukusan… po tim TVOJIM logicnim sledom…

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic nisam ateista, živim u skladu sa prirodom, smrt je deo života, ja patim više nego moji psi zbog smrti bilo koga. Uzaludna smrt je ono što teško razumem, smrt radi prehrane je deo lanca ishrane na planeti, koji ako prekineš uništićeš sav živi svet.
Nećeš ubiti kravicu, ali šta ćeš onda, da je sterilišeš? Da je ogradiš da ne može da se pari? Da sačuvaš sve kravice? Neozbiljni ste i potpuno zatvoreni u svom svetu.

Ivana Soldic
08/01/2013

Upravo si ti neinformisan. Krave se upravo razmnozavanju vestackim osemenjivanjem da bi ti imao mesice, daleko vise nego sto bi prirodnim putem i sopstvenim potrebama to radile. Smrt radi prehrane je deo lanca karnivora. Bice da smo oboje ljudi, omnivori. Ako ja mogu bez zivotinja, nisam anemicna, nisam bolesna, mozes i ti. Stvar je sto neces. Ako patis zbog nepotrebne smrti, ond avaljd asolis meso suzama dok jedes? :) hardly believable.

Ivana Soldic
08/01/2013

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c0.7.395.395/p403x403/541012_3977023907554_1070270553_n.jpg evo ti i za poster :) opravdano ubistvo. ljudi ne bi preziveli bez mesa. milioni vegana lazu da su zivi i zdravi! :DDD ultra cute

Andrea Jojic Ⓥ
08/01/2013

on je nezadovoljan svojim izgledom i trazi utehu u hrani… na zalost je i sebican. kad bi prestao da jede leseve i prestao da bude toliki hejter, mozda bi i nasao devojku, ovako mu se i Desanka smucila pa ne zna sta ce sam sa sobom… zao mi ga je…

Lena Vegana
08/01/2013

Umirem dakle SHOW 3:)

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic jbg, ili si glupa, ili se praviš glupa :) . . empatija prema životinjama, patnja krave prema mladunčetu i slično nema veze sa veštačkim osemenjivanjem, kao ni rupe u kravama kroz koje ljudi rukom pomažu varenje, govorim o prekrajanju prirode, čovek može evolucijom da postane vegan za 100, 200, 500, 5000 godina a i ne mora, ali empatija prema životinjama je najgluplji razlog za to, ni ja nisam anemičan, bolestan i slično i? Šta ćemo sad? Sve zdrave i dugovečne ljude koje znam su oni koju su u pokretu, ali niko, ama baš niko od njih niti je vegan, niti izbegava tešku mesnu hranu . .
A to šta zapravo stvarno jedemo, i u mesu i u bilju je neko drugo pitanje . .

Andrea Jojic Ⓥ
08/01/2013

zadrigli akrep je nasao da prosipa pamet… propagira ubistvo i kao kul je… mukica…

Andrea Jojic Ⓥ
08/01/2013
Ivana Soldic
08/01/2013

ja sam glupa jedino sto ovde tupim sa tobom umesto da pogledan neki dobar film ili odem da spavam. Empatija prem zivotinjama je glupa onda jednako kao i prema ljudima. Ako ti je to glupo. dalje nemam sta da pricam sa tobom. Nije bitna dugovecnost. Ne zivi se zivot da se prodje kroz njega ko kroz d… Nauci nesto, promeni se, pomozi drugom, rasti kao covek, razvijaj humanost. Pa makar ziveo i dvadeset godina, bice to 20 kvalitetnijih nego neki sebicni idiot koji je doziveo stotku.

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Andrea Jojic Ⓥ ne polemišem sa ljudima kojima je argumentacija "zadrigli akrep" "Ne jebeš" "Drkaj" i slično, vređa mi inteligenciju, no internet, prokletinja tera nas da se mešamo jedni sa drugima, na svu sreću samo virtuelno . .

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic najagresivniji borci za prava životinja najviše profitiraju iz raznih donacija, najglasniji nemaju ni ribice u akvarijumu . . pomozi nekome, bilo kome, žrtvuj deo svog života da bi pomogla nekome, pa se onda javi . . do tad, traži ravnotežu u prirodi, ne u sopstvenoj sujeti . .

Ivana Soldic
08/01/2013

evo i mog poslednjeg komentara, nazalost ne zasluzujes vise. MIslila sam da ce postojati dijalog, ali su ovo dva monologa izgleda. Ti koji profitiraju za mene nisu borci za prava zivotinja vec obicni oportunisti, i protiv takvih se takodje borimo. Jadno je sto uopste kreces sa izjavom pomozi bilo kome itd. ako vec pricam o veganstvu sa aspekta empatije, a ne zdrave ishrane, do sada bi trebao da shvatis da sam pomogla mnogim zivotinjama. Nazalost ne znam broj kao ti 10, vise ih je i nisu u pitanju samo psi. I, gle cuda, pomognem i ljudima. Ako je to sujeta, onda ti savetujem da se pomognes vokabularom i potrazis tacniju rec. Ravnotezu u prirodi najvise unistava covek. Zivotinje se vrlo dobro snalaze i bez nas. Evo pada mi na pamet nesto sto covek, srecom, najmanje moze da kontrolise, a to su ptice. Nisu se namnozile da ne vidis nebo od njih. Ali, to ce te navesti da das opet neki argument koji cu ja smatrati, izvini, glupim. Covek utice najvise, covek menja pravila igre i covek je sujetan u tim igrarijama. Laku noc.

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic saglasan sam da su ovo dva monologa, jer ti uporno empatiju prema životinjama posmatraš samo iz ugla čoveka, a ne prirode i tu se ti i ja razilazimo u startu, jer ja tvrdim da se ti otuđujueš od prirode i da je to katastrofalan put a ti pričaš neke 15 stvari . . P.S. pošto ti je svakako nepojmljivo da neko može čuvati 10 pasa, ponoviću ti, ja živim sa 10 pasa koje sam spasao, a to svakako nije broj svih životinja i ljudi koje sam pomogao . .

Ivana Soldic
08/01/2013

Ah, majko…. ajde jos jedan. Prenosis na mene svoje glediste. Ti gledas iz ugla coveka jer pominjes razmnozavanje krava u prevelikoj meri itd. Meni je jasno ko su karnivori u zivotinjskom svetu. Tebi nije jasno da covek opstaje bez potrebe da ubije svesno bice. Ne znam da priroda kaze da moramo jesti meso, pa se ja tako udaljavam od nje, ostavljajuci kravu, svinju… da prozive svoj zivotni vek dokle treba, bez da im ga uskratim na silu i to zbog cega sto je najgore? upravo te sebicnosti koju meni serviras. Priroda kaze… pusti ih da prozive svoj zivot.

Ivana Soldic
08/01/2013

i btw, niej mi nepojmljivo daneko moze cuvati 10 pasa. To je za mene divno! I ako si ustanju jos kojeg, javi se jer pokusavamo da smestimo podosta ugrozenih lutalica, a svi smo dostigli tacku preko koje ako odemo idemo na njihovu stetu. Mislim na broj zivotinja koje cuvamo.

Amitz E. Dulniker
08/01/2013

Ivana Soldic "Priroda kaze… pusti ih da prozive svoj zivot." -- gde to priroda tačno kaže?
Laku noć, na žalost više od deset ne mogu jer i sada imam problem sa okruženjem, nekoliko sati mi dnevno ide na bavljenje njima, da bude sve čisto, sređeno, oni, zdravi i nahranjeni, veseli i razigrani, a ostatak vremena radim ne bih li zaradio novac da to sve izdržavam . .

Ivana Soldic
08/01/2013

a gde ne kaze? gde kaze da treba da ih jedemo? na kraju krajeva kaze savest. ako mozes bez ubistva da opstanes, opstani! Svakako javi ako imas nekog prijatelja koji bi pomogao i sl…

Lena Vegana
08/01/2013

Jebote bog ! Svaka čast na strpljenju Ivana, ali ono… Ne verujem. Ti i dalje poklanjaš svoje vreme ovome ? Wtf !? Sa čime li je majke ti ta snobčina ignorantska to zaslužio od tebe ? Ne kontam. Kod mene ovakvi lete u roku dok kažeš T-od tofu. Meni se net gasio i pucao već 3 puta :( I samo udjem na blic, pogledam, stignem da lajkam, i to je sve, pukne opet ! :/ Čekam kad će i sad… -.- Ne znam šta je ovo večeras… A kokice se ohladile, ladneee k'o srce ovoga što misli da ako je nabio u stan/kuću 10 pasa da je završio posao što se tiče empatije u životu.

Lena Vegana
08/01/2013

Spava mi se… sad će da svane, al nema šanse, kad sam sve ovo pročitala QQ & lele, moram. Moram ne zvala se ja Lorimer, a i ne zovem se tako !

<3

Lena Vegana
08/01/2013

1. Idi šabane i leči naredni put komplekse niže vrednosti na drugom mestu, da li ima smisla da uopšte dišeš isti vazduh sa ostatkom sveta ? Jebo te sve što ti se 'vata za kvaku (stolen from Stole). Ovako ću od sad da ti se obraćam (poštovanje se ne podrazumeva-zaslužuje se) trudiću se, svečano obećavam, da se setim svih psovki i prostakluka koje sam ikada čula, i upotrebim ih u razgovoru sa tobom, da možeš da me razumeš i da se osećaš kao kod kuće, eto toliko sam draga i dobra, hvala, nema na čemu, uvek za tebe <3

2. Poredjenje veganizma i sekte:

http://media.beta.photobucket.com/user/sporker05/media/gif/applause.gif.html?filtersterm=applause%20gif&filtersprimary=images&filterssecondary=videos&sort=1&o=1

Sedi 0 !

Budi tako maštovit kako si zadrigao, i smisli nešto što nismo još čuli, nemaš pojma koliko smara kada slušaš jedne te iste gluposti, evo da ti pomognem, biraj:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=492570994108679&set=t.100003375946007&type=3&theater

3. Da se hraniš zaista prirodno: http://michaelbluejay.com/veg/natural.html ne bi imao 100 + kg. jer prirodna težina čoveka nije ta koju ti jedva proturaš kroz vrata. Nemaš ti P od pojma šta je prirodna ishrana i zabole me ona stvar što nemaš, dok god meni ovde ne dodješ da sereš na moje oči, ti ćeš nekome da držiš predavanja o ishrani pogledaj se u ogledalu bem te u daljinski sa kojim te ne bi, a kamoli rukom.

4. Kojeg kurca porediš životinje koje su prirodni karnisti (mesožderi) sa tobom koji si (nazovi) čovek ? Opet kliše, koji smo čuli 12345678.67800 puta. Sma-ra-te.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=520104934688618&set=t.100003375946007&type=3&theater

Morao bi toliko makar da znaš, čak i ti, da je to njihova jedina hrana, a tvoja ne, ti možeš da jedeš šta god hoćeš. oni bi umrli bez mesa, ti ne, kao što ni mi nismo (znam da ti je žao), i nema šta da se polemiše više tu.

Niti jedan argument nisi izneo da te barem malo opere. Samo si došao ovde da se izdrkaš na Ivanu i sve koji su se usput zadesili, al što je najgore, najviše na nju, eto Ivana kako prolaziš kada si previše tolerantna, ne bih preporučila za ubuduće… Šta te bre zabole uvo ako te ne zanima što zilioni životinja (da, pas nije jedina žiotinja) u nagorim mukama skapavaju bespotrebno svaki dan, za to što ljudi poput nas su doneli odluku da jednostavno jer ne moraju, ne žele da učestvuju u tome ? Šta te to boli, šta ti klacka koske, drma kavez (ne znam da li sam dovoljno dobra u ovim uličarskim prostaklucima, trudim se da me što bolje razumeš, nadam se da ceniš), za to šta mi postavljamo na fejsu, koliko zaklanih krava postavimo dnevno, koliko puta godišnje viknemo: GO VEGAN ! Šta te za to sve zabole uvo, kada radije biraš život isprogamiranog zombija ?

Ovo sam svojevremeno napisala na jednoj od svojih grupa:

U 21 veku, u kojem živimo, ne postoji niti jedan opravdan razlog za eksploataciju/mučenje/klanje osećajnih živih bića. A kada govorimo o osećajnosti, misli se na živa bića sa centralim nervnim sistemom. Svako ko nastoji, sa bilo čim, da takvo nešto opravda -- ne može, a da ne zvuči kao izgovor, jer to i jeste. Ubijanje životinja danas nije neophodno, osim u samoodbrani. A pogotovo ne za hranu/odeću/eksperimente, jer u naše vreme, postoje humane alternative za sve.

Niko ne voli kada ga bude. Niko ne voli da ga se iz udobnog sveta iluzija čupa kao metalnom rukom iz svima poznatog filma Matrix (prvi deo), i svaki otpor u tom trenutku treba shvatiti samo kao najobičnije gundjanje osobe koja jer ne voli da ga se budi, onog ko ga budi, gadja jastucima. I to je sve.

Zar ne biste više voleli da živite u svetu gde niste "prikačeni na snove", već sami upravljate svojim životom, sami donosite svoje odluke ? Zar ne biste voleli da nastavite svoj život u realnom svetu, gde na Vaše najosnovnije odluke kao što je ona šta ćete jesti, ne utiče niti jedan lobi koji zaradjuje na tome zilione (mesna/mlečna/industrija jaja/farmaceutska industrija) već Vaša sopstvena svest ?

Da li je vreme za promene na globalnom nivou, šta mislite ? Da li je slučajno što naša planeta izdiše baš na rukama sopstvene dece, na našim rukama ? Da li je slučajno to što čim uključite TV, svaka druga reklama je ona koja Vas navodi da konzumirate (i naravno kupujete) sve više i više mesnih, mlečnih proizvoda, a onda izmedju tih reklama, imate one gde Vas farmaceutska industrija navodi da "shvatite koliko su Vam njihovi vitamini neophodni za zdravlje" ? Da li mislite da je glad u svetu stvar puke slučajnosti ili "nepovoljnog geografskog položaja nekih zemalja" ili je glad i siromaštvo u ovolikoj meri sada, jednostavno produkt društva u kojem se životinje koje se kolju za hranu samo onog dela populacije koji to meso mogu sebi priuštiti, hrane žitaricama kojima bi se mogli nahraniti svi koje očajnički trebaju tu porciju da bi preživeli ?

Da li MISLITE uopšte ?
Ili kada ponosno izjavite da se meso jelo vekovima unazad i da ste Vi samo deo tog "hranidbenog lanca", da li mislite da su to reči SLOBODNE osobe ? Ili su to možda ipak reči osobe koja govori i postupa kao i svaka programirana osoba. Po napamet naučenom obrascu. Onom koji mu/joj je od malena neko drugi ubacio u podsvest. Da li bi slobodna osoba ZAISTA, postupala po obrascu većine ? Ili bi mislila SVOJOM glavom i bila vodjena SOPSTVENOM savešću i moralnim normama ? Jer svako, pa čak i ona osoba koja kolje životinje, ZNA da NIJE isto KLANJE i BRANJE. I da se jabuka ne otima sa grane, dok jedno prase moraju nekoliko ljudi da drže, jer se otima za svoj život.

Red Sonja
08/01/2013

Što se tiče tog tvog lanca ishrane, da ljudi nisu debelo zastranili nebi ni došlo do ovolikog zagađenja, izumiranja mnogih vrsta i boleština koje baš zbog pogrešne ishrane napadaju 3/4 ljudske populacije. Koja je prava prirodna omnivora obolela od kardio-vaskularne bolesti ili raka? Ljudi su lovili samo u slučajevima krajnje nužde, kada stvarno nije bilo hrane -- to pokazuju istraživanja u kojima je rađena analiza zubne gleđi kod fosilnih ostataka homo-habilisa i homo-neandertalensisa gde čak nisu ni pronađeni ostaci hrane životinjskog porekla već su činjenicama dodali par pretpostavki zašto to ne znači da su obavezno jeli samo biljke. Pretpostavke u vidu hladnijih perioda i seoba.

Zašto raspravljati o ukusima? Oni ne jedu mesište jer tako žele, malo su blijedi u licu ali ajde. Ti vjeruješ u prirodu, a opet prirodni tokovi potreba preskaču ono umno zbog čega smo mi ljudi iznad životinja .
Za one koji su zapeli za ljubav prema životinjama. Čovjek postoji mnogo duže od perioda u kom' biramo šta jedemo a šta ne. Tek poslednjih stotinak, maksimum dvjestotinak godina su se pojavili ljudi koji vegetiraju, a dok nismo napravili ovo što smo napravili od životne sredine bili smo lovci mnogo više nego ratari. Naravno znali smo da budemo i plijen. Pokušajte da pronađete po netu koja hrana čovjekovom organizmu najviše prija zahvaljujući razvoju organizma u 200.000 godina postojanja.

E sad neko želi da svoj moral podigne na viši nivo tako što će poštovati život životinje, a isti ti sa druge strane često znaju da izbjegnu saznanje o životima mnogih ljudi. Mi smo ljudi i treba da brinemo najviše o ljudima, a ostalo tek kad završimo sa ovim prvim.

Ivana Gogoski
25/01/2013

Brokoli se jede sa puno maslinovog ulja ili sa rastopljenim puterom ili sa sosom od pavlake i gorgonzole. To je jedini način da se (1) uopšte iskoriste vitamini rastopivi u mastima u povrću (A, D, K, E) i da se (2) od obroka od šugavih 200 kalorija napravi pristojan obrok od oko 400. Ili to ili da se doda leba :)

Kakva budalastina:)

Ivana Gogoski
25/01/2013

Red Sonja svaka chast!:)

Ivana Soldic, sa zadovoljstvom sam procitala svaki tvoj komentar.Svaka ti cast, argumenti su ti jaki, konverzacija na nivou i bez prostakluka, samo malo bacas reci u vetar, ali neka, mozda neko pametan procita ;)

Red Sonja
25/01/2013

Zorane, nemaš ti pojma. Ti si žrtva propagande nastale u vreme nastanka mesne industrije (pre stotinak godina). Nikada "mi" nismo bili neki vajni lovci. Čovek je evoluirao kao lovina a ne kao lovac. Radjena je analiza zubne gledji kod fosila neandertalaca i homohabilisa i nadjeni su samo tragovi biljaka. Da smo evoluirali kao lovci, onda bi nam narasli oštri zubi i kandže. A što se tiče onog bledila :D, možeš da se napušiš, bolešljivko! Jer si se malo zajeb'o! I ako brineš o ljudima toliko zašto onda ne brineš o njihovom zdravlju nego zagadjuješ planetu nepravilnom ishranom. Zbog te iste nepravilne ishrane za 70% ukupnog zagadjenja je kriva mesna i mlečna industrija a svaki 3. čovek oboli od raka i svaki 2. od srčanih bolesti -- šta misliš zašto?!

Jan Vanjo
19/02/2013

Ha Ha Veću glupost na Internetu nisam nikada pročitao.Svi kenjaju o ZDRAVOM ŽVOTU a od toga nema ništa.Ova NEBULOZA JE 100% istina.Pored SRPSKE kuhinje priznajem još jedino MAĐARSKU brdo mesa,mesa,mesa,mesa i to je to.Radio sam neke testove za posao u inostranstvu i rekli su mi da za svojih 36 godina mogu da konkurišem u NASI za ASTRONAUTA a ne za tu neke fizikalije.Najbolja hrana je u sumnjivim kafanama prljavim kioscima na izletima,gulašijadama,i tako to.Nikada nisam pušio više od 2 kutije dnevno i nisam voleo planinski vazduh (ovaj iz okoline Pančeva mi savršeno odgovara).Doduše uvek sam imao formulu za ZDRAV ŽIVOT:NIKAKO KONDITORSKI PROIZVODI ŠEĆERI I NAVODNO ZDRAVI SOKOVI……Još uvek smatram da je PIVO NAJZDRAVIJI proizvod koji se može kupiti u prodavnici….Ljudi govore:Jednom će te lupiti.Tačno hoće,ali PREGLEDI su rekli za sada ne… a još toliko MNOGO je brate 72 godine premija……..Ako je suditi po Darvinu ČOVEK je stvoren da rinta i ja to uporno radim 10 sati dnevno plus teretana metabolizam kao u MARSOVCA.
Rođen sam u babinom krevetu gde se slama menjala sezonski znači posle žita u julu a ja rođen u maju na već staroj slami od godinu dana.NIKADA ekcem bubuljice i slične kožne bolesti……ne znam zašto me stalno zovu ovi iz D….a i pokušavaju da mi uvale neke navodno anti GRINJA dušeke…..Pa grinje su naši prijatelji i družimo se već milion godina………..Onda govore ima jak metabolizam pa u čemu je fora JEB. VA. BOG….
Jedna prijateljica reče moram da pijem mleko zbog kalcijuma da ne bih dobila osteoporozu…….Možeš da ga piješ koliko hoćeš ali te ona hoće i tu nema izlaza možeš kalcijum sa šleperima da ubacuješ u organizam ali te ona čeka…………….Ipak ako rešiš da se kičmiš kosti će biti čvrste i to je to .Glupa medicina……….Pa pčela sisa polen pa pravi otrov da ubije čoveka od 100 kg..pauk jede muve a plete niti jače 10000 puta od čelika …..LJUDI vi ste upali u veliku medicinsku prevaru glupe trafike sa 700 vrsta magazina o zdravom životu…………..

P.S. Više se neću vraćati na ovo mesto kako bih video neki komentar nekog pametnjakovića koji kaže da nisam u pravu

Vise gluposti u manje recenica do sada nisam videla..

Dunja Zekovic
27/02/2013

Hahahha…intresantan tekst…iskreno ja volim da jedem brokoli,ovsene pahuljice a i brusnicu…ali volim i meso. Mislim da u uravnotezenoj ishrani treba da bude svega po malo.

Dunja Zekovic
27/02/2013

I da probaj da ovsene pahuljice zalijes vrelom vodom,ostavis 15min i onda ih jedes…ja ih tako jedem :) Promenices misljenje o jogurtu…

Jan Vanjo
27/02/2013

Šalim se Marija ………

Red Sonja
28/02/2013

Ipak si se vratio.

Kajak klub Beograd
01/03/2013

Amitz E. Dulniker ајао колко неинтелигентних реченица написа овај човек.. чек да га анлајкујем.. ахахах човек се одваја од природе ако је вегетаријанац :D човек је иначе сто посто "приридан" и налик на остале животиње.. аутомобили су тако природни, озонска рупа коју смо направили такође, одећа коју носимо, калемљење биљака, играње са природом почевши од стварање раса паса, и гајење паса и других животиња уопште, преко контроле њиховог размножавања стерилизацијом илити одстрањивањем њиховох органа, па све до клонирања, дезодоранси, пресовање косе, куцкање по компјутеру.. па смо као врста већ истребили многе друге, а понеке преживеле примерке врста држимо у кавезима, па ставимо куцу и малог тигра да се играју, или лавицу да доји прасиће, и то нам је слатко.. јбт како смо само "природни" и како већ нисмо утицали уопште на ову планету, и како се иначе не понашамо "као да смо богови", да је баш "неприродно" да будемо вегетаријанци :D а тек оно пистовећивање са разним месоједима, чек да напоменем да месоједи не могу да преживе једући само биљке јер немају одговарајући систем за варење, а види сад -- човек има и може! :)
е да још да линкујем шта је секта пошто ми се чини да дотични није упућен http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%A1%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0. рећи да су вегетаријанци секташи је као да кажеш да су људи који не пију чоколадно млеко секташи.. група није затворена, не постоји никакво учење, не постоје обавезни ритуали, никаква организација.. то је само промена режима исхране, опусти се :)

Andjelko Cirkovic
01/03/2013

Procitah brdo komentara,pozitivnih i negativnih??? Ja sam se do suza nasmejao citajuci,sto mislim da je i bio prvenstveni cilj autora.Valjda dovoljno govori i to sto nam (vam) je bacio kosku oko koje ste se poklali a on nijednim komentarom nije usao u diskusiju. :)))) Moj jedini komentar bi bio: BRAVO KRALJU!!!

Katarina Anđelković
27/04/2013

ahahahahah genijalan tekst, bas sam se ismejala loool ja spadam u osobe o kojima govoris u tekstu :) i odlicno izgledam :P

Leave a Comment